Home | Mama Gezond & Fit

Ben jij klaar voor een fit en sterk lijf? Ook na een keizersnede kan dit écht! Sneller dan je denkt!

Je hebt een keizersnede gehad. Er is je verteld dat je rustig aan moet doen en er zijn algemene adviezen gegeven. Tijdens de nacontrole van de gynaecoloog waren er geen bijzonderheden. Je mag weer rustig alles oppakken. Maar hoe doe je dit precies? 

Herken je dit?

Je buik ziet er écht niet zo uit zoals voor je zwangerschap. En dan bedoel ik niet alleen het litteken, de hele vorm lijkt wel anders.

Je litteken is pijnlijk, de druk van bijvoorbeeld een broek voelt niet prettig

Je rug en bekken voelen slap en zwak

 

Of misschien wel dit?

Hoe moet je nu verder na de 6 weken van vrij rustig aan doen? Naar straks met gemak de maxi cosi in je ene hand, en twee zware boodschappen tassen in je andere hand, zonder dat het zweet in je bilnaad staat?!

Pijnklachten van je buik of een verergerde menstruatie. De artsen kunnen niets vinden en zeggen dat het erbij hoort.

Wat kan er gebeuren wanneer je niets doet?

Verkleving van het litteken komt veel voor na een keizersnede en kan naast forse pijnklachten van je rug, buik en bekken zelfs verminderde vruchtbaarheid veroorzaken! Terwijl dit, met technieken die je gewoon zelf, thuis kan doen makkelijk te voorkomen is.

Wanneer je niet zorg voor een goed opbouw kan je chronische pijnklachten krijgen. Vaak zie ik dat moeders, met name na een keizersnede, veel te hard en te snel gaan, met pijnklachten tot gevolg.

 

3 technieken voor een pijnvrij litteken

In dit gratis e-book geef ik je 3 tips hoe jij je litteken na je keizersnede weer mooi soepel kan krijgen. Plus je krijgt van mij 2 oefeningen waar je direct mee kan beginnen zodat jij weer back in shape komt. 

Het e-book wordt momenteel vanwege recente ontwikkelingen herscheven. Vul hieronder je gegevens in, en je zal de eerste zijn die hem ontvangt!

Je schrijft je hierbij gelijk in voor de ‘mom fitguide’ (aka nieuwsbrief maar dat klinkt zo saai) waarin ik zo nu en dan de laatse inzichten met je deel en je inspireer! 

Dit zeggen andere moeders

3 technieken voor een pijnvrij litteken

In dit gratis e-book geef ik je 3 tips hoe jij je litteken na je keizersnede weer mooi soepel kan krijgen. Plus je krijgt van mij 2 oefeningen waar je direct mee kan beginnen zodat jij weer back in shape komt. 

Het e-book wordt momenteel vanwege recente ontwikkelingen herscheven. Vul hieronder je gegevens in, en je zal de eerste zijn die hem ontvangt!

Je schrijft je hierbij gelijk in voor de ‘mom fitguide’ (aka nieuwsbrief maar dat klinkt zo saai) waarin ik zo nu en dan de laatse inzichten met je deel en je inspireer! 

Blog

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws omtrent een gezond lijf, gezonde voeding en  ‘momlife’. Ik deel graag mijn persoonlijke ervaring en kennis, extra achtergrond informatie, tips, tricks & ‘momhacks’ met je!

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren

Privacy beleid | sluiten
Instellingen