Niet mijn hobby

Sporten is niet echt mijn hobby, ik val maar direct met de deur in huis. Vroeger wel meer, toen deed ik aan gym, hockey, ballet. Later nog wat fitness & yoga tijdens mijn studie, wat al snel overging in halfuurtje sporten, dan snel douchen en dan onszelf ‘belonen’ met een kop koffie en wat lekkers. Fitter werd ik er niet echt van zullen we maar zeggen.

Daarna deed ik nog een poos Sambaerobics (een voorloper Zumba) met een paar vriendinnen en een superleuke leraar (Bruno bedankt!) Maar na een verhuizing kon ik niet meer naar de klasjes en in mijn nieuwe woonplaats was de Zumba-les gewoon niet hetzelfde. Niet diezelfde lol in het samen bewegen op heerlijk opzwepende muziek, maar meer ‘zie mij eens een perfecte body-rolllll uitvoeren’.

Zwanger, patat en sporten

Dus toen ik zwanger raakte was het al even geleden dat ik gesport had… Toch was er opeens wel die motivatie om het sporten op te pakken. Alsof ik al voor de bevalling mijn baby de beste start mogelijk wilde geven. Of misschien om alle patatjes mét van de eerste weken, waarin ik zo misselijk was en ik echt alleen zin had in vette zooi, te compenseren ;-). In ieder geval, ik ging opzoek naar een passende sport voor tijdens de zwangerschap. Ik zag allerlei mom-bootcamps. Maar bootcampen met een steeds dikker wordende buik vond ik wee-opwekkend klinken, niks voor mij dus! (Natuurlijk alle respect voor alle dames die dat wel doen hoor!)

Maar wat dan? Van vriendinnen had ik al gehoord dat zwangerschapsgym vooral gezellig keuvelen was liggend op een yogamatje. Na even verder speuren vond ik ZwangerFit, in de buurt én onder leiding van een fysiotherapeut, dat klonk vertrouwd.

Fit Zwanger

Zo ontmoette ik Willeke, want zij was mijn ZwangerFit coach. Wat een goede keuze is dat geweest! Lekker een uurtje sporten, op mijn niveau en aangepast aan mijn zwangerschap en de klachten (bekkenpijn) die in de loop van de weken volgende, helaas. Onder leiding van Willeke heb ik tot 39 weken kunnen sporten, zonder pijn en met een lach. Want ondanks het feit dat ik weleens het gevoel had dat mijn lijf mij in de steek liet, zorgden de ZwangerFit trainingen ervoor dat ik me tot het einde ‘fit’ bleef voelen.

Fit na de bevalling

Na mijn bevalling stond ik dan ook te trappelen om het postpartum sporten weer op te pakken. Toch duurde het even voordat mijn lijf (en mijn hoofd) er weer aan toe was. Maar na 5 maanden begon ik weer met sporten. Wat fijn was dat! Iemand die even checkt hoe het met je lijf staat en je vervolgens laat starten met de oefeningen die bij jou passen. Vooral de focus op ‘bekken en core-strenght’ vond ik prettig. Zo lekker om te merken dat mijn lijf steeds krachtiger werd. Door dat ik beter in mijn vel zat, voelde ik me ook direct mentaal sterker, wat wel heel fijn is als onzekere nieuwe moeder. Mooi om te merken hoe dat hand in hand gaat.

Mama Gezond & Fit

Ik heb mijn trainingen nog op locatie gevolgd, maar ondertussen heeft Willeke ZwangerFit verruild voor haar eigen programma: Mama Gezond & Fit. Hét programma voor als je na je bevalling weer lekker in je vel wil komen te zitten.

Nu ik een kindje heb zou ik zeker gebruik maken van het nieuwe online programma. Sporten is, samen met alle andere vormen van vrije tijd, een luxe geworden. Als mijn zoontje ’s avonds in bed ligt en de boel aan kant is kan ik me er nog niet toe bewegen (hèhè!) om naar een sportklasje te gaan. Thuis een korte work-out doen lijkt mij dan ook ideaal. Geen reistijd en ook tussen de bedrijven door te fiksen, bijvoorbeeld als je kindje in bed ligt. En dan ook nog eens op maat gemaakt!

Ik kan iedereen sporten met Willeke aanraden. Ze weet wat ze doet, is als fysio-/bekkentherapeut & ZwangerFit-coach een echte professional en oprecht betrokken. Ook weet ze je te motiveren en komt ze met creatieve oplossingen, omdat ze weet dat er als moeder gewoon nog weleens ‘wat tussen komt’.

Willeke bedankt! <3

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *