Diastase oefeningen | Mama Gezond & Fit

Diastase oefeningen

Een diastase na je zwangerschap is heel normaal. Je buik heeft tijdens je zwangerschap ruimte nodig om te groeien. Na 6 maanden herstelt het in veel gevallen vanzelf. Maar is dit niet zo of merk je dat je weinig controle hebt over je core. Dan heb ik hieronder een aantal oefeningen die goed zijn om te doen.
Weet wel dat elke diastase een unieke aanpak verreist. Wat voor de ene moeder heel goed werkt verergert de de ruimte bij een andere vrouw. 
Een wonderprogramma voor een diastase bestaat niet. Geloof dus niet grootte beloftes zoals ‘ik help je binnen 6 weken van je diastase af’ of ‘door dit te doen een strakke buik in 8 weken’. 

Mijn ervaring is dat veel vrouwen die ik zie tijdens hun herstel van een diastase bij mij onder behandeling zijn gebaat zijn bij deze oefeningen. Uiteraard zijn dit basis oefeningen, maar ze geven je zeker een mooie start.
Er zijn wel een aantal zaken heel belangrijk tijdens de oefeningen.

Diastase oefeningen voor een mooie basis

Ademhaling

Het is belangrijk dat je gebruik maakt van een rustige  buikademhaling. Pas deze toe bij de oefeningen. Wat een erg handig ezelsbruggetje is: adem uit (door licht getuite lippen) wanneer je kracht zet. Dit zorgt ervoor dat je je diepe core, bekkenbodem licht aanspant. En er niet een hoge buikdruk kan ontstaan. 

Heel slide

Push armen

Dit gaat goed en nu?

Wanneer dit goed gaat kan je rustig uitbreiden. Het liefst bij iemand met verstand van zaken. Kijk eens op Dit is Floor. Hier worden hersteltrainingen gegeven door gespecialiseerde fysiotherapeuten.

50%

Je bent er bijna!

Waar mag ik hem naartoe sturen?

Je gegevens zijn veilig bij mij